Létání je tu s námi už několik desítek let. V současné době je letecký provoz tak hustý, jako tomu nikdy dříve nebývalo. Dnes se letadlem dostanete téměř kamkoliv a od kamkoliv, což bylo třeba ještě před takovými padesáti lety naprosto nemyslitelné. Pokud se podíváte na statistiky leteckých katastrof, uvidíte, že většina z nich se děla právě mezi 60. a 80. lety minulého století. Dnes je velmi, velmi sporadické, že by se u dopravního letadla stala nějaká nehoda, a ještě sporadičtější je, že by skončila smrtí cestujících a posádky. O létání stále platí, že se jedná o nejbezpečnější způsob cestování. Statistiky o autonehodách za jednotlivé roky k tomuto faktu mluví více než jasně.
Samozřejmě, že se letecké nehody stávají. Ale ve většině případech se jedná o menší letadla s piloty, které se létání věnují spíše rekreačně. Nejedná se tedy o profesionálně školené piloty s tisíci nalétaných hodin na simulátoru i v reálných letadlech, kteří vás dostávají z bodu A do bodu B při běžných cestách. I menší letadla určená pro takové rekreační létání, jsou jinak ustavená než dopravní letadla. Ty mají v sobě spoustu bezpečnostních systémů pro případ poruchy některé z části letadla, ať už mechanické, či softwarové. Piloti jsou velmi zkušení, mají za sebou náročný výcvik a pravidelná školení a testy. Na všechno také dohlíží letečtí dispečeři, kteří koordinují leteckou dopravu.
Co se týče zásahů z venčí, například v podobě teroristů, jsou dnešní letecké kontroly před nástupem do letadla tak přísné, že je téměř nulová šance, aby někdo na palubu letadla pronesl zbraň či něco podobného, čím by mohl ohrožovat ostatní. Stále ještě všichni máme před očima události z 11. září 2001, které dopomohly k velkému zabezpečení na všech světových letištích.
Pokud se chcete dozvědět o tomto tématu více, navštivte článek Jistota v létání https://www.nebankovni-hypoteky-uvery.cz/jistota-v-letani/.